Saturday, August 23, 2014

iPhone 5s gajet impian setiap blogger

Assalamualaikum WBT, salawat dan salam ke atas nabi junjungan kita nabi Muhammad SAW. Di tengah kelapangan masa yang abah ada ni sewaktu melayari blog2 blogger gergasi tanahair, mata abah tersentap apabila melihat contest yang dianjurkan oleh denaihati. Contest untuk mendapatkan iPhone 5S. Macam gambar kat bawah ni.


Bestkan? Kalau nak beli sendiri, rasa macam ada tanggungjawab lain yang perlu abah laksanakan dengan bajet yang ada ni. Jadi abah rasa ini je la caranya kalau nak cuba untuk memilikinya. Dah lama sebenarnya abah teringin nak memiliki produk jenama Apple ni dan harap-harap, inilah masanya.


Buat para pembaca, korang pun ada peluang yang sama macam abah kalau nak memiliki handphone iPhone 5S ni. Contest ni terbuka kepada sesiapa sahaja asalkan mereka mempunyai blog sendiri. Untuk maklumat lanjut mengenai contest ni, klik kat sini >>denaihati<<Tunggu apa lagi? Join la. Guna blogspot pun boleh. Contest ini ditaja oleh DENAIHATI bersama kerjasama dengan rakan-rakan blogger yang lain :
Arwah Syuhada Baharudin (http://www.syuhada1981.com @http://syuhadabaharudin.com) juga salah seorang penaja. Kita sama-sama sedekahkan Al Fatihah untuk arwah semuga tajaan ini menjadi sedekah yang terima oleh ALLAH. (Yang ini lagi buat abah terharu, Al Fatihah).

Apapun, kalau abah dapat iPhone 5S ni mesti ianya akan menjadi tonik buat abah untuk terus mencoret di dalam blog abah. Sebelum ini abah tak pernah menggunakan produk apple kecuali ada la sekali sekala guna iMac kat ofis. Kalau handphone tu, abah macam tipikal Malaysian yang lain la. Android user. Teringin pulak nak berhijrah ke pada IOS. Dah banyak review dari kawan2 yang kata dorang, handphone Apple ni jarang crash ataupun hang. Tak sabar rasanya kalau dapat sebiji.
Orang kata, In Shaa Allah, kalau dah rezeki tu tak ke mana. Kalau tak dapat pun tak apa. Cuba ambil sesuatu yang positif dari sebalik sesuatu. Mungkin disebabkan kita tak dapat tu menyebabkan orang lain yang lebih memerlukannya dapat memiliki handphone tersebut untuk tujuan yang lebih baik. Kita takkan tau semua ini kerana ianya adalah perancangan dari Allah SWT. Kita patut sentiasa lebih bersyukur. Cuma kita kena ingat juga, kita tidak disuruh untuk berpasrah sahaja semata-mata tanpa berusaha.

Save Gaza Denaihati

Jadi, sampai di sini dahulu usaha abah sebab abah ni baru sahaja mula hendak berjinak-jinak merpati menulis dan mencoret di dalam ruangan blog ni. Sekurang-kurangnya dapat juga abah post sesuatu untuk hari ini. Terima kasih abah ucapkan buat penaja-penaja dan abah anggap ini adalah sebagai salah satu usaha untuk menggalakkan lagi serta menyuburkan industri blog di negara kita yang tercinta.

Ride Tu Ride Juga, Jangan Lupa Beramei(Beramal)...Bukan Sekadar Blog Rider...



8 comments: