Friday, August 15, 2014

Hujan rahmat dipagi hari

Assalamualaikum.  Sejuk ek. Meh sini aku selimutkan. Oleh kerana semalam baru basuh, jadi harini rehat kat umah ek. Kesian jugak BabyZ sebab setiap isnin sampai jumaat kena lenjan total 80++ km sehari untuk mencari nafkah. So harini kita rilek.
Cerita pasal hujan dipagi hari ni. Kembalikan minda kita kepada Allah SWT. Ianya satu rahmat yang tak terkira. Menyuburkan bumi, menyegarkan suasana dan seakan2 membersihkan bumi kita ni yang sudah terlalu kotor.
Terlalu banyak rahmat dari Nya kalau nak kita senaraikan. Tapi bagi aku sebagai orang yang cuba untuk belajar menjadi sederhana, cukup dulu dengan belajar bersyukur(wasathiyah ek dalam bahasa arab).
Begitu juga dalam kita beramal, biar sedikit dan konsisten tetapi berterusan dan bertambah baik (Istiqamah rasanya kut dalam bahasa arab). That is the best way of practising something(jadi omputih kejap hehe). Cuba untuk sentiasa berfikiran positif, sentiasa berniat naik pada orang dan hapuskan satu2nya tabiat yang paling susah aku nak hilangkan iaitu MARAH.
Ya ALLAH, hapuskanlah rasa marah di dalam diriku ini kecuali ianya diperlukan untuk agamaMu. Amin.
Setakat ini dulu ek untuk hari ini. Jika Allah izinkan esok kita coret2 lagi.
Saya nak minta maaf terlebih dahulu di atas penggunaan bahasa, tatabahasa atau grammar yang tidak betul yang telah mengguris hati anda. Coretan2 ini hanyalah coretan santai untuk tatapan anda semua dan bukanlah satu penulisan ilmiah.

No comments:

Post a Comment