Wednesday, August 27, 2014

Oh Ibu, Al Fatihah Untukmu.

Assalamualaikum WBT, selawat dan salam buat junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW. Marilah sama-sama kita sedekahkan Al Fatihah buat Baginda SAW. Marilah kita bersama-sama memanjatkan kesyukuran kita ke hadrat Ilahi kerana terlalu banyak nikmat yang kita perolehi dariNya sehingga ke saat ini. Jangan pernah kita untuk lupa melafazkan Alhamdulillah sebagai tanda bersyukur kita kepadaNya.



Di tengah kesibukan kita mencari rezeki ini, pernah tak kita tertanya. Apa yang mak tengah buat sekarang ini? Mak aku sihat ker? Mak dah makan ker? Sebab soalan-soalan ini adalah antara ribuan soalan yang akan sentiasa bermain difikiran dan hati setiap ibu terhadap anaknya. Kita juga wajib merasakan apa yang mereka rasa.

Jangan terkejut dengan tajuk yang abah coret tu. Mak abah masih sihat wal afiat di kampung sana. Bagi yang tidak tahu, kita kena tahu yang bahawa sedekahkan Al Fatihah itu, bukanlah semata-mata untuk mereka yang telah tiada tetapi juga untuk mereka yang masih hidup. Jom kita amalkan setiap hari. Paling kurang 7 kali Al Fatihah diwaktu pagi dan 7 kali sebelum tidur. Kita sedekahkan buat :
  1. Nabi Muhammad SAW
  2. Sahabat2 Baginda SAW
  3. Para Ulama dan Ilmuan Islam
  4. Para Mujahidin
  5. KEDUA IBU DAN BAPA KITA
  6. Isteri dan anak2(Ahli Keluarga Kita)
  7. Seluruh Umat Islam
Bolehkan?

Kesian pada ibu kita yang sentiasa teringatkan kita. Apa kata kita ambil peluang cuti hujung minggu untuk balik bertemu dengan ibu kita. Tatap wajah ibu, picit badan ibu dan duduk bersama ibu. Temanlah mereka sementara mereka masih ada di bumi ini. Jadi, hujung minggu ni abah tak free untuk ride atau jalan-jalan. Abah nak balik Ipoh jumpa mak.

Jangan lupa ek. Sedekahkan Al Fatihah setiap hari buat ibu kita. Ride Tu Ride Jugak...Jangan Lupa Beramei(Beramal)...Bukan Sekadar Blog Rider...


No comments:

Post a Comment