Saturday, August 30, 2014

Singgah Di Bikers Spa & Cafe

Assalamualaikum WBT, selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW. Sentiasa la kita panjatkan kesyukuran kita kehadrat Ilahi di atas segala kurniaaNya ke atas kita. Coret-coret kali ini abah nak bercerita tentang pengalaman pertama abah menghantar BabyZ kesayangan abah ini ke Spa.

Bikers Spa & Cafe yang terletak di Wangsa Setia ini menyediakan perkhidmatan Spa untuk motor. Abah sendiri pun tak pernah masuk Spa, tetapi motor abah yang merasa dulu.Sebenarnya Spa motor ini ada macam-macam perkhidmatan dan perkhidmatan yang paling utamanya adalah macam biasa, cuci motorlah.

Sebab apa abah hantar motor abah untuk cuci di sini adalah kerana tahap kemalasan abah yang melampau apabila tiba masa untuk mencuci sproket dan rantai. Di Bikers Spa ini, diorang yang buat semuanya. Dari basuh motor sampailah ke cuci dan kilatkan helmet. Untuk cucian kategori Fast ni, abah kena RM25. Memang berbaloi bila tengok macamana diorang godek motor abah sampai berkilat.

Sebelum ke sini, abah pergi sarapan dulu di genting dengan mama. Kitaorang dating harini. Sempat jugak la snap dua tiga gambar buat kenangan. Turun dari Gentinglah abah bawak mama merempit ikut Highway Karak. Dari situ, kitaorang terus masuk MRR2 dan sampai la kami ke Spa ni.

Akhir kata buat sahabat-sahabat bikers semua, Ride Tu Ride Jugak, Jangan Lupa Beramei(Beramal)..Bukan Sekadar Blog Rider...






No comments:

Post a Comment