Sunday, August 17, 2014

Sahabat Rider Datang Beraya

Assalamualaikum WBT, dah petang baru member call kata nak datang beraya. Kebetulan pulak abang ipar pun nak datang beraya kat rumah. Kira ok la tu, 2 dalam 1. Dan lagi best adalah timing yang cun. Member2 sampai selepas abang ipar dan adik ipar dah balik. Penat jugak la melayan tetamu sampai pukul 11. Bukan penat apa pun, ESOK NAK KERJA. Hehe. Ni nak cerita sikit.
Jangan risau akan kehadiran tetamu ke rumah kita. Mereka akan datang membawa seribu rahmat. Paling simple dan mudah adalah ucapan 'Assalamualaikum' yang mereka berikan ketika hendak masuk ke dalam rumah kita. Bayangkan berapa banyak ucapan 'Selamat Sejahtera Ke Atas Kamu' yang diucapkan kepada kita yang juga merupakan doa kepada kita sebagai tuan rumah seisi keluarga.
Sangat besar rahmatNya. Dan banyak lagi rahmat2 tersembunyi yang tidak kita ketahui yang menunjukkan bahawa Allah SWT sangat Mengasihi hambaNya. Kita sebagai hambaNya hendaklah selalu bersyukur dan mengejar sebanyak mungkin amalan2 yang membolehkan kita untuk layak masuk ke syurgaNya. Banyak pulak abah membebel ek. Cukup dulu setakat ini.

Ride tu Ride Jugak, Jangan Lupa Beramei(Beramal)..




No comments:

Post a Comment