Saturday, September 6, 2014

2ND TTS & Visit New Born Baby @ Tanjung Karang

Assalamualaikum WBT, selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW. Jangan lupa untuk kita sentiasa bersyukur kepada Allah SWT. 


Alhamdulillah, syukur sesi ride TTS kali ke 2 Abah berjaya dilaksanakan. Destinasi, Cendol Bakar Kuala Selangor. Tayar golek lebih kurang jam 3.30 dari RV point Medan MARA dan kami singgah di stesen minyak Shell selepas Tol Duta untuk pick up seorang lagi sahabat yang telah sedia menunggu di sana. Ya, SYM200 pun boleh follow kitaorang. Berdesup dia lead jalan kitaorang kat depan.


Alhamdulillah selepas merentasi highway LATAR, kitaorang selamat sampai ke destinasi TTS Cendol Bakar lebih kurang jam 4 lebih. Untuk pertama kali jugak Abah dah sampai ke speed 155km/j dan belum berani lagi untuk pergi lebih laju. In Shaa Allah lain kali kut.


Macam-macam pilihan cendol ada dijual di sini dan pilihan Abah dan rakan-rakan adalah Cendol Durian Pulut. Rasanya biasa-biasa jer kalau nak comparekan dengan cendol-cendol di tempat lain yang pernah Abah lawati(Setakat ini, Abah rekomen cendol kat Taiping, walaupun hanya cendol biasa, tetapi korang rasa la sendiri ek).


Selain cendol, kat sini pun diorang ada bukak beberapa gerai makanan lain seperti nasi ayam, otak-otak, sata dan banyak lagi la. Korang datang sendiri la cuba ek.


Selesai ber TTS, kitaorang teruskan sesi ride itaorang ke Tanjung Karang iaitu rumah sahabat yang baru menerima kehadiran cahaya mata beliau yang pertama, Ariana Sofia(Tak tau la ejaan betul ke salah). Baby Sofia memang cute dan terima kasih jugak kita orang nak ucapkan buat tuan rumah yang bersusah payah menyediakan hidangan makan malam yang sangat sedap(sebab abah tambah 2 kali). Nasi putih berlaukkan sayur padprik, ayam goreng berempah dan kuih raya.











Selesai sudah sesi ziarah, kitaorang bergerak pulang ke rumah masing-masing lebih kurang jam 6.45 petang. Alhamdulillah Abah selamat sampai ke rumah dan solat Maghrib di rumah.

Sepanjang perjalanan tadi sebenarnya ada sebuat kisah sedih. Kitaorang tak dapat nak siarkan video ride kitaorang. Huhu. Rest In Peace buat kamera SJ4000 milik sahabat abah kerana telah jatuh dan pecah berderai ketika dalam perjalanan pergi. Hanya body kamera sahaja yang sempat Abah selamatkan. Bateri, memory card dan lain-lain lagi musnah dilanggar oleh kenderaan-kenderaan yang tidak bersalah kerana mereka tidak tahu. Huhu.


Apapun, ingatan untuk kita semua, janganlah kita terlalu berseronok kerana waktu itu kita mungkin akan lupa pada Allah SWT. Berdoalah kepada Allah SWT agar sentiasa mengingatkan kita supaya sentiasa berada di jalan yang lurus walaupun peringatan itu menyakitkan kita.

Ride Tu Ride Jugak, Jangan Lupa Beramei(Beramal)...Bukan Sekadar Blog Rider...

5 comments:

  1. Cantik motor.. like, like... hehe

    ReplyDelete
  2. Huhu..sedih gak sbb xboley nak rakam video..tunggu modal nak beli kamera baru lak..thanx jengok blog abah ek..

    ReplyDelete
  3. bukh mcm takde perasaan je pegang anak dia tu.. hehe...

    ReplyDelete