Friday, September 5, 2014

Sabtu 06092014 : Hari BZ Abah

Assalamualaikum WBT, selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW. Marilah sama-sama kita panjatkan kesyukuran kita kehadrat Ilahi di atas segala kurniaan dan nikmatNya kepada kita. Hendaklah kita senantiasa berasa takut kalau-kalau Allah SWT sudah tidak memperdulikan kita dengan sentiasa melakukan amalan-amalan ibadah samaada yang wajib mahupun yang sunat.

Arrggh! Hari ini abah betul-betul BZ. Kena dengan nama jolokan Abah ni, program hari sabtu Abah ni memang agak penuh. Abah kena menduduki peperiksaan online SPA untuk permohonan jawatan Penguasa Kastam W41 dari jam 9 hingga 12. Tolong doakan kejayaan Abah.


Sebaik sahaja habis exam ni, Abah golekkan BabyZ Abah ke Medan MARA untuk sesi TTS bersama-sama rakan rider Abah ke Cendol Bakar Kuala Selangor. Cadangan waktu tayar golek adalah pada pukul 2 petang. Macam yang Abah dah bagitau sebelum-sebelum ini, Abah bukannya jenis orang yang suka membuang masa. Sesi TTS kali ini adalah juga di selitkan sesi melawat rumah rakan yang baru menyambut kelahiran bayi pertamanya. 

Selain itu, Abah harap aktiviti ini dapat merapatkan ukhwah sesama Abah dan rakan-rakan rider samaada yang telah kenal dan bakal abah kenali. Abah suka berkawan dan suka juga banyak kawan. Jadi kalau ada sesiapa yang nak berkawan dengan Abah tu jangan malu-malu ek. Doakan juga perjalanan Abah ke sana ek. Abah harap akan sampai ke rumah sebelum Maghrib. In Shaa Allah.

Apapun aktiviti yang kita rancang dan lakukan pada hari ini, biarlah ianya bermakna dan memberi manfaat dan bukannya sesuatu yang sia-sia. Allah SWT benci jika hambaNya melakukan perkara-perkara yang sia-sia. Akhir kata, Ride Tu Ride Jugak, Jangan Lupa Beramei(Beramal)...Bukar Sekadar Blog Rider...

No comments:

Post a Comment