Saturday, September 27, 2014

Hari Keluarga 2014 : Family Day 2014

Assalamualaikum WBT, setelah sehari berlalu baru Abah boleh throwback balik event hari keluarga 2014 semalam. Dengan kepenatan yang melanda akibat dari aktiviti semalam, hari ini Abah rehat di rumah jer.


Bermula dari hari jumaat lagi, sebagai AJK persiapan tempat. Abah bersama AJK2 lain pergi ke lokasi untuk membawa segala peralatan keperluan dan hadiah-hadiah untuk disimpan kerana event bermula pada pagi sabtu.


Barang-barang dah habis di load kan kat dalamm bilik AJK dan memerlukan orang untuk menjaganya. Terpaksalah Abah volunteer untuk stay pada malam tu khas untuk jaga barang kat dalam bilik. Kesian kat BabyZ sebab kena tidur kat dalam hutan malam tu. Nasib baik ada bumbung, taklah berembun.


Nasib baik berteman.



Inilah barang-barang dan hadiah-hadiah yang Abah perlu jaga pada malam itu. Helmet dan jaket tu sekadar perhiasan sahaja dan bukanlah sebahagian daripada hadiah cabutan bertuah family day kali ini.


Berakhir kisah bermalan di Nur Laman Bestari Ulu Yam. Sebaik sahaja selesai subuh, Abah kejut BabyZ dan kitaorang bergerak balik ke rumah di dalam kesejukan gerimis di subuh hari. Bila dah bersiap, Abah dan family bergerak semula ke Nur Laman Bestari untuk join Family Day.



Nampak tak Abah bersama seorang lagi pemilik BabyZ berwarna putih bertugas menjadi MC. Untuk acara-acara santai macam ni boleh la. Tapi kalau untuk event-event rasmi rasanya tak boleh kut.



Apapun, semua orang enjoy. Bermula dengan acara senamrobik seisi keluarga sehinggalah ke aktiviti sukaneka. Semua ahli keluarga turut serta dan memeriahkan suasana.



Nampak tak anak Abah senamrobik tu.


Acara wajib family day, music chair.



Acara hari keluarga ini diakhiri dengan sesi fotografi seluruh staf dan juga bersama seluruh ahli keluarga. Kemudiannya  jamuan makan tengahari yang disajikan bersama kambing panggang. Resepi yang dah tak berapa rahsia daripada bos. Memang sedap dan sempoi.

Tak kira di mana tempat kita buat family day ni, kalau pengisiannya menarik mesti semua orang akan pulang dengan kenangan manis. Terima kasih diucapkan kepada semua yang menjayakan program ini dan semoga tahun depan akan ada yang lagi best. Sepanjang 13 tahun Abah menyertai family day ini, sememangnya Abah la orang yang paling tidak bertuah bila tiba waktu hadiah cabutan. Selalunya takkan dapat apa-apa dan kalau hadiahnya disediakan untuk semua orang sekalipun macam hariini, nama Abah dicabut pada cabutan yang terakhir sekali. Suratan atau kebetulan, yang penting Abah sentiasa bersyukur pada nikmat yang Allah SWT kurniakan.

Ride Tu Ride Jugak, Jangan Lupa Beramei(Beramal)...Bukan Sekadar Blog Rider...


2 comments:

  1. Dak comel tu senamrobik macam tengah joget zapin je..heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..kebetulan dapat snap gambar tu..anak saya tu..tq visit..

      Delete