Sunday, September 21, 2014

Sarapan Pagi @ Sate Maharani Muar

Assalamualaikum WBT, selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW dan marilah sama-sama kita panjatkan rasa kesyukuran kita di atas nikmat yang Allah SWT telah kurniakan kepada kita. Dihujung minggu yang lalu, Abah balik ke kampung mertua di Muar Johor. On the way nak balik semula ke KL, Abah dan keluarga singgah di kedai makan yang wajib kami singgah untuk sarapan pagi iaitu Sate Maharani.

Lokasinya berhadapan dengan stesen bas Muar dan pastinya korang akan tau lokasi kedainya kerana kawasan tersebut akan diliputi asap hasil bakaran satay. Cuma agak sukar sedikit untuk mencari parking kerana kawasan tersebut agak sibuk. Tapi kalau dah teringin tu akan usaha jugakkan?


Apa yang menarik dan lainnya di sini adalah, kedai ini menyediakan hidangan satay pada waktu pagi. Breakfast dengan satay! Marvelouskan? Tak perlu lagi nak risau kalau tak dapat pergi pasar malam untuk beli satay semalam.


Menu yang ada agak pelbagai dan takkan sempatnya nak rasa semua. Jadi kitaorang akan pesan makanan yang kitaorang biasa order. Nasik Lemak Bungkus Simple Tapi Telur Rebus Sebijik dan Satay 3 Jenis Daging. Cuma yang agak berbeza hari ini adalah pertambahan menu baru iaitu Bebola Daging Kampungku atau dalam bahasa omputihnya Meatball.


Untuk komen tentang rasa tu, korang kena datang dan nikmati sendiri. Kelebihan tempat ini yang membuatkan Abah akan datang berkali-kali adalah kepelbagaian menunya.


Harganya pun agak berpatutan. Bila dah bayar, cashier tu siap bagi penanda buku menu kedai dorang lagi. Agaknya supaya senang nak order kalau datang lain kali.



Apapun aktiviti korang di waktu cuti sekolah yang baru berlalu ini, biarlah bermanfaat dan dihabiskan bersama orang yang tercinta. Rapat-rapatkanlah hubungan sesama anda dan ahli keluarga anda biar betul-betul jadi macam Air Yang Dicincang Takkan Putus. Hujung minggu ini pulak Abah nak ke Nur Laman Bestari Resort kat Ulu Yam tu untuk Family Day. Nanti Abah postkan entrinya ek. Salam dan selamat Beribadah dari Abah. Ride Tu Ride Jugak, Jangan Lupa Beramei(Beramal)...Bukan Sekadar Blog Rider...

6 comments:

  1. org rumah org muar ke rupanya.. muar kat mana tu??

    ReplyDelete
  2. Ni yang buatkan saya rasa nak balik Muo je weekend ni. Ya laa.... Muo kat area mana???

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Tu la pasal..nak ingatkan supaya datang lagi la tu..hehe

      Delete